Būtent taip savo žaidimą ir jo tėkmę pristato kūrėjai. Būtent taip veikia ir pats žaidimas, tačiau, kad tokiu taptų, turėjo atsisakyti savo paties vertybių. Būtent todėl „Civilization VII“ apžvelgsime kaip eilinį naują žaidimą, o ne kaip serijos tąsą. Kodėl? Nes kūrėjai akivaizdžiai nesiekė sukurti tęsinio.
„Civilization VII“ – tai žaidimas apie žmonijos raidą, tarsi telpantis į tradicinį 4x strateginio žaidimo požanrį, bet ir suvaržytas modernių madų, o konkrečiau – naratyvo. Skirtingai nei seniau, dabar visas žaismas, pradedant pasaulio tyrinėjimais, baigiant laiko tėkme, yra įspraustas į savotiškus rėmus, it enciklopedija su savo tomais ir skyriais, nušviečiančiais žmonijos raidą. Tai lemia ne tik naujos žaidimo sistemos, tokios kaip amžių kaita, išskaidanti vieną žaidimą į tris didžiules dalis, bet ir atsitiktiniai gyvenimiški pasakojimai. Apie moterį, kurios neištikimam vyrui reikia bausmės, apie ūkininką, medžiojusį triušius karaliaus miške, apie dabitą asilą, su kuriuo rengsite debatus. Viena vertus, žaidėjas yra viešpats visagalis – nematoma tautos ranka ir sąmonė. Antra vertus, kaip smagu yra turėti valdžią, kuri yra arčiau žmogaus, ar ne?
Tokiu būdu tris dešimtmečius gyvuojanti serija eilinį kartą tampa populizmo ir populiarumo auka. Ar tai yra blogai? Nebūtinai.
Visas žaidimas – kelias į pergalę
Priežastys, kurios labiausiai erzina šios serijos faną, yra tos pačios, dėl kurių jis žaidžiasi taip smagiai. Grubiai šnekant – žaidimas, kurį vadinome civilizacijų raidos smėlio dėže, virto žaislu toje smėlio dėžėje. Tad jei norite visos smėlio dėžės, žaiskite bet kurią kitą serijos dalį. Tą patį darykite, jei nekenčiate žaislų. O tie, kam patinka tiesiog žaisti per daug negalvojant, skaitykite toliau.
Žaidimą pradedame antikinėje epochoje, tačiau, prieš žengdami į naują ir nepažintą pasaulį, dar turime pasirinkti civilizaciją ir lyderį. Ne taip kaip anksčiau, kai šie dalykai buvo kartu. Dabar civilizaciją ir lyderį renkamės atskirai. Kai kuriais atvejais, beje, vis tiek galime sužaisti žaidimą, kai ir civilizacija, ir lyderis per visą žaismą išlaiko natūralų ryšį. Na, pavyzdžiui, pasirinkę Konfucijų, galime pradėti žaidimą vadovaudami kinų Hanų dinastijai, o kintant amžiams atitinkamai rinktis Mingų ir Čingų dinastijas. Šis pasirinkimas dažniausiai bus siūlomas natūraliai, nes visas kinų dinastijas atrakina pats faktas, kad pasirinkote Konfucijų. ]
Recommended Comments
Šiuo metu komentarų nėra.
Prisijungti prie diskusijos
Palikti atsakymą galite iš karto, o užsiregistruoti vėliau. Jeigu jau turite paskyrą mūsų forume, Prisijunkite.